Vissa kämpar för den stora scenen, vissa lägger av.

Tänkte på att vissa band kämpar för att få fans och spelningar.
Att få folk att lyssna på ens musik. Att gilla den också.
Och sedan få skivkontrakt kanske. Åka runt och spela för folk.
Det är många som önskar det. Det är många som kämpar för det.
Vet några som försöker komma ut med sin musik, det är svårt.
T.ex. IKE, I Am So Me, Incarnit m.m
Alla går det olika bra för. Hoppas på det bästa för dem.

Incarnit på Stora torget.

Men sedan har vi ett av mina favoritband, som har fått mig så lycklig.
Att se dem live gör mig så lycklig, att bara lyssna på dem fixar ett leende.
Detektivbyrån har lagt av. FY säger jag bara.
Fick reda på det i igår. Det är riktigt sorgligt, jag som väntat på deras live dvd.
Även deras nya t-shirtar och en not bok som dom skulle fixa.
Enda sedan 1 augusti 2009. Det är jobbigt..
Men det hade varit tyst i ett år från dem nästan. Nästan att man förstod det.
Detektivbyrån @ PIP 09'  Anders <3
Anders i Detektivbyrån på PIP 1 augusti <3

Men sedan är det ju synd att Broder Daniel la av för ett bra tag sedan.
Dom är grymma, och det är synd att man missade deras sista spelning.
För två år sedan. Till hyllning av den bortgångne gitarristen.
Anders Göthberg R.I.P Synd att det blev som det blev för honom.

Så min mening med detta, satsa på det man vill och så går det som det går.
Kämpa vidare! Det kommer att funka på ett eller annat sätt!
Och se dom man vill se innan avslutet kommer.

Kommentarer
Postat av: lova

sv: åh din kommentar var precis vad jag behövde! :) tack

2010-08-02 @ 11:19:58
URL: http://lowah.blogg.se/
Postat av: Cajsa - (F O T O B L O G G) Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Hejsan!

Nu har du äntligen fått din länk på min blogg, hoppas det hjälper dig något men det tror jag nog.. :)

Följa varandra via bloglovin, säg till isådanfall. :)



Du får lägga en till röst, en röst per dag..

http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=711



denna gången behöver du inte säga att du har röstat. :) Ha en bra dag nu då!

2010-08-02 @ 13:32:27
URL: http://hallgreen.blogg.se/

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Avtrycket:

Trackback
RSS 2.0